Vyhledat
  • Martin Zdráhal

Banner

Aktualizace: 4. kvě 2019

Co to vůbec je? Na co se používá, jak nám pomůže? Jak jej vytvořit správně?




Reklamní banner je součást PPC kampaně. PPC je zkratka pro pay-per-click. Je to platba za proklik. V tom je ta nádhera. Vlastně dáváte na odiv světu svou značku pomocí grafiky a přitom za to nic neplatíte. Zaplatíte tehdy, až člověk klikne na Váš banner. Ve fázi, kdy klikne, už máte na 50% vyhráno, protože jste zákazníka velmi zaujali.


Můžeme vytvářet různě kampaně. Například jarní kampaň na jarní úklidové prostředky, nebo zimní na zimní pneumatiky a oblíbené vánoční kampaně. Může být informačního charakteru, vydal se před týdnem nový iPhone a iMac. V rámci jedné značky se produkty mohou měnit a to při jednom banneru. Jen se změní produkt, cena a link, na který banner odkazuje.


Co by měl obsahovat správný banner?

  • Hlavní myšlenku

  • Mělo by být jasné, na co odkazuje (produkty, zboží, služby)

  • Měl by se graficky držet již nastavené firemní identitě. Barva, font, různé grafické prvky ( např. cola bude mít bannery do černo-červená, nikoliv fialovo-zelená ).

  • Logo firmy

  • Adresa webu (nutně být nemusí, pokud Vás zákazník zná)

  • Poutavý, ale velmi krátký a úderný text. Text by měl být maximálně čitelný ve všech velikostech

  • Akční tlačítko, které vyzývá ke kliknutí

  • emoce

Čím kvalitnější banner bude, tím více bude zobrazován. Samozřejmě zde hraje roli i cena za banner, ale ta není rozhodující. Kvalita je priorita.


Naopak co nemá mít je přílišná kreativita. Efekty, přechody, textury, vzorky, to vše, abychom za každou cenu zaujali, není na místě. Naříkám udělat nudný banner, ale potřebujeme, aby to hlavní vyniklo a to co není důležité, bylo mírně v pozadí. Pokud bude řvát všechno, nakonec neuslyšíme nic. Spíše si můžeme pohrát s hravostí a tím zaujmout.


V čem jsou dobré a efektivní?

  • Jsou lehce měřitelné

  • Lze sledovat návratnost investic

  • Dávají vědět světu, že existujete

  • Budujete povědomí o značce a její kvalitě

  • Lze snadno vypnout či měnit

  • Nízké náklady

  • Rychlé spouštění kampaně

0 zobrazení